Competitie

dorpshuis-

Competitie binnen de

De competitie binnen onze vereniging speelt zich af op 3 nivo's, te weten:
- Jeugdcompetitie
- Seniorencompetitie
- Externe competitie
De details van de betreffende competities vindt u met behulp van de bovengeplaatste links. Deelname aan een interne competitie (een van de eerste twee) is het hele seizoen mogelijk, dus wilt u meedoen kijk dan op de contactpagina om u aan te melden (of kom anders gewoon eens langs op een maandagavond)!

Veel huisschakers denken dat het nivo van clubschakers beduidend hoger ligt dan hun eigen nivo - we wilden graag dat dat waar was! Wat betreft het nivo hoeft u zich niet te laten weerhouden om mee te doen.

Mocht u er behoefte aan hebben, dan biedt Schaakvereniging Nunspeet u de kans om met begeleiding (enkele lessen en diverse tips) uw nivo te verbeteren zodat u beter leert schaken en nog meer plezier uit het spel haalt. Deze training kan in overleg plaatvinden maar zal bij voorkeur op de competitieavond gegeven worden. De jeugd die op de maandagavond traint is verdeeld in verschillende groepen, de meest gevorderde groep zou een mogelijkheid kunnen zijn om uw schaakkennis op te frissen en uit te bouwen.

Op de bovengenoemde pagina's treft u ook partijstellingen die een aardige indicatie geven van de speelsterkte. Een paar grappige voorbeelden staan momenteel op externe partijstellingen. Een complexer voorbeeld treft u op de nieuwspagina.